Friday, January 04, 2008

balik tidur



aku tak tahu macam mana nak cakap, akhirnya 'pengembaraan' 18 hari bekerja straight tanpa cuti berakhir juga. Hmm... adakah ini pengembaraan? Rasanya macam penderitaan jer. nak tak nak, itu kerja aku dan aku memang dah nak muntah rasanya. aku tak boleh nak kata apa, ofismet aku yg lain semua pindah keluar dari jb, jadi aku yang 'tertinggal' ni terpaksa arr tanggung BANYAK kerja. hampeh betul, TAPI!! banyak yang aku dah belajar dan banyak lagi akan aku belajar.

Tentang tahun 2008, aku tak pasti lagi apa prospeknya tapi ada juga arrr perkembangan positif..... agaknya larrrr. Aku memang kena keja masa semua orang sambut new year ari tu tapi aku dapat bergembira sekejap sebab dapat tengok bunga api betul-betul atas kepala aku lagi. Balik ke rumah, aku rasa penat sangat dan terus tidur.

Itu kot rutin harian aku, keja, tidur, bangun balik, keja, tidur, bangun balik dan seterusnya. sesekali ada juga aku melepak tapi tak lebih daripada membeli dvd, tengok wayang sorang diri, pegi kedai buku atau berkurung dalam rumah. mamak restoran kat ofis aku dah siap bagi diskaun hari-hari, aku fikir dia pun tahu dapur kat rumah aku macam tak berfungsi.

Aku cuba untuk tidak memikirkan sangat masalah yang berlaku sebab aku tahu aku bermasalah. Aku juga sedar aku tak cukup cool untuk mengaburi semua orang dan aku tak cukup innocent untuk jadi jujur. Akhir-akhir ini, aku cuba sebaik-baiknya untuk jadi diri aku yang sepatutnya. dengan pi dah takde, ah teh pun dah blah, memang terasa kosong gak bila takde member yang selesa. aku cuba isi hidup ini dengan apa ada yang tanpa memikirkan pilihan-pilihan yang orang tak habis-habis perkatakan. hidup mesti terus tapi aku takkan lupa perkara yang terbaik pernah aku terima.

aku tak letak banyak sangat harapan pada tahun baru ini, aku cuma nak rasa bagaimana menjadi manusia semula. hendak diikutkan, manusia ada banyak jenis gak, ok arrr, aku nak jadi manusia yang bertanggungjawab. Senang ceritanya, sebab aku malas nak tulis panjang-panjang. aku nak buat apa yang aku fikir. dapat atau tidak lain ceritanya, aku nak buat dulu. buat masa ni, aku nak balik tidur, badan dah penat sangat dan aku rasa tulang belakang aku dah melekat kat kerusi ofis ni... dan aku serius mengenainya.


good night and take care

No comments: