Saturday, June 18, 2005

Mengingatkan semula

Fuuhhh... lama juga tak bercerita
Banyak jugak berlaku....
Tapi tak tahu bagaimana untuk bercerita

hidup
mesti ada pasang surut
masalahnya aku.
kalau masa naik, aku terhanyut menerju laut dalam
kalau masa turun, aku terdampar telanjang atas pantai

Pelik bukan
Hairan bila dipikirkan
Sampai bila begini???

Bila buka dompet
kadang-kadang boleh nampak serangga melayang-layang
Melihatkan kamar
Aku tak pasti sama ada itu tempat tidur
atau Aceh yang baru dilanda tsunami

Masa berjalan laju
Aku macam tidak sedar
Alih-alih aku sudah 24 tahun...
ARGHHHH!!!!!!!!!
tahun depan jadi 25 tahun...
ARGHHHH!!!!!!!!

Harta apa pun takder
Keringat diperah tapi hasilnya tak nampak

Orang-orang yang tersayang
(Alamak kena talipon mak larrr)
Banyak betul benda yang dikenang
Aku mahu mereka tahu bahawa aku sayang mereka.
Kena berhenti dilihat sebagai robot
padahal jauh dalam lubuk hari ini berpusar satu aura bernama perasan

Besok nak bangun awal
Aku nak bawa dia keluar
Aku nak buat dia gembira
Aku nak dia rasa selamat
Aku cinta dia

Cita-cita InsyaAllah akan tercapai
Dia sebahagian daripada cita-cita aku bukan
(ada banyak senarai sebenarnya... nak beli rumah, buka kedai buku, menang Peraduan Menulis skrip, bikin filem, jadi berakhlak serta beriman, dan senarainya berterusan......)

Hampeh betul
Bila aku tengok semua balik
Namun
Benda berlaku bersebab bukan...
Aturkan balik
Uruskan semula
Jalankan semua
Perjalanan belum terhenti
selagi itu terus berusaha
Dalam satu konsistensi
Yup... Konsistensi