Wednesday, June 01, 2005

hmmm.... (menguap)

Hari ni aku bangun lewat (seperti biasa), bila begitu, aku pun masuk kerja lewat (seperti biasa gak) Apapun, mulakan hari dengan sebatang rokok, dan seterusnya hisap rokok lagi. Subuh aku jadi gajah. Bukannya tak sedar jam loceng berbunyi, daya nak bangun takde. Kadang-kadang rasa kosong gak hidup ini. Pusingan biasa yang sementara. Aku tak pikir sangat. Malas nak melayan.

Cuba gak call Wa pagi tadi. Malam semalam dia nampak mandom jerr. Tak tau apa yang dia pikir. Kalaulah aku boleh selam hati dia dan buat dia gembira. Mungkin dengan membuatnya gembira, aku nampak gak tujuan hidup aku. Tapi dia ada meeting rupanya. Kena aku menunggu. Aku tetap menunggu.

Malam ni balik kampung. Boss macam ada instict jerr yang aku nak gerak awal. Alih-alih aku dapat tugasan malam. Terpaksalah aku membuat liputan Chan Kong Choy pada maghrib nanti. Hampeh! Tapi dah biasa dah. Nama pun kerja aku. Buka susulan, dia orang suruh aku tanya Samy Vellu pasal parlimen bocor. Apa kejadahnya dia orang nak aku lakukan. Benda tu macam tak relevan lagi dah. Tapi takperlar, nama pun kerja aku. Suatu hari nanti bila aku buka majalah aku sendiri, tahulah apa aku nak tulis. Buat masa ini, bertahan sajalah.

Ini ada berita terbaru! aku tak perlu cover chan kong choy! yer!!!!! tiba-tiba jer hidup terasa best. betul larr, semua perkara dalam hidup ini sementara. Kita cuma kena melaluinya dan mengharapkan yang terbaik. tapi kalau datang yang tak terjangka, kita harus bertahan kerana ia cuma sementara.

Apa yang nak ditulis seterusnya? Ada banyak benda juga boleh ditulis, tapi biarlah aku simpan dulu. Nanti aku bercerita lagi. Bercerita mengenai dunia kepada dunia. Buat masa ini, semoga dunia aman agar kita semua bahagia.

-habis