Sunday, May 22, 2005

nak pergi atau tak

Ya, disini hari sabtu dan aku sedang bekerja.
Perkara biasa bagi sesetengah orang, perkara pelik bagi sesetengah orang. apapun, Lantaklarrr.
tadi dalam perjalanan pergi ke assignment aku terdengar dalam radio light and easy pada 8.30 malam nanti ada pertunjukan teater jula juli bintang tiga di panggung bandaraya. Nak pergi atau tidak? Tak. Aku nak balik rumah dan kemas bilik aku. Dah berselerak teruk sangat. Lagipun banyak baju perlu dibasuh tak lupa kereta aku.
Takde banyak perkara sangat aku pikirkan hari ini. Berlalu macam biasa sahja. Rokok ada juga tujuh batang yang terbakar kat bibir aku. Kerja siap, susulan tak dapat. Setakat ini perkara yang paling menyeronokkan selama aku bekerja di suratkhabar ialah penghasilan artikel star wars dan fenomenanya di Malaysia yang tersiar semalam. Biarpun tak dapat tiket free (macam sepatutnya orang lain dapat) tapi aku tetap berbangga dengan hasil penulisan yang original dapat aku nukilkan. Lepas ni aku nak menulis lagi banyak feature. Tak perlulah rasanya siarkan banyak cerita-cerita konflik. Kita memang tahu dunia ini bermasalah jadi tak perlu mengeruhkan lagi keadaan.
Akhir kata, semoga dunia lebih aman dan kita semua dapat hidup bahagia.


-chow........

No comments: