Sunday, May 01, 2005

still in the blues....

Dia tanya samada aku ada? aku sentiasa ada...
tapi bukan untuk membuka salah sesiapa.
aku hadir untuk menyayangi.
bukan untuk dibenci.
Sukar untuk aku bertahan sebenarnya.
Bila di sini aku terduduk melihat pintu itu tertutup.
Aku tak faham wanita? Semakin buntu memikirkannya.
Bagaimana aku dapat memujuk bila hanya kebencian yang tampil.
kemarahan sahaja kedengaran. kebencian yang hadir.
aku tak pergi kemana-mana. aku tak dapat melihat jalan keluarnya.
Kenapa perlu bersengketa? Kenapa tidak boleh memahami?
Kenapa kata-kata perlu membelit diri sehingga masing-masing tidak tahu dimana berdiri.
Sehingga akhirnya air mata mengalir dan aku keamukan marah
Kenapa tak boleh.......... saya sayang awak
hati perempuan takkan semudahnya faham semua ini.
Ia memang cukup aku insafi